Tuesday, December 6, 2011

一个月里的繁华

The Canoe House
Circulation | Private & Public | Celebrations




The concept of the design is generated from a circulation diagram that brings the idea of the dynamic form, pointing towards the sea. The intention of the design is to create an open public space and proposes to have the roof of the building as the cafe and open auditorium. The timber staircase also acts as the sitting area and have a great view of the open auditorium and the mesmerizing view of sea.

To respond to the site, the Canoe House sits between two trees on the contour of the beach. The elevation also shows that the level of the building is adjusted in a way that follows the contour of the beach. There are cantilevered roof extended out in order to provide extra shading to the building. The public spaces and private spaces are clearly separated.

这是我近期的设计,也是我抱负着黑暗里的唯一发着微光的失望去完成的Clubhouse设计- The Canoe House. 其实我清楚明白presentation board里面应该需要放我画的concept development,但是..那个..我懒惰.. == 所以分数应该会低一点 Orz.

别人的设计在一个月内给老师看过,评论过,修正过;但是我犯贱在最后一个星期里又换过设计 == 所以连老师都不知道我的设计最后是什么鬼样子。所以我也不知道我是做得好还是不好,所以就抱着黑暗里的唯一发着微光的失望去完成它。 =____=    还好今天外来的评论老师说还不错..不过不理了,我已经三个星期没有睡觉。

这一个月里的繁忙已经掩盖我思绪里的繁华。我没有时间想起他事情,只有一直画,一直做模型..反反复复一直做一直做做到我已经有了回古晋开一个小摊子炒果条过一生就算了的魔鬼思想。

我那个总是只跟女生讲话的老师说我应该要有killer drawings, 就是能够吓死人的绘画技术。我承认我本来很kiasu要画一张我的设计的perspective给他,但是..那个..我又懒惰了.. >< 所以只画了一张应该可以吓到人一点点的axonometric drawing. Orz

很累,真的很累很累很累。我跟老妈说如果我这个semester不能及格的话我就不读了 (我非常认真!) 啊要是有一天你在路边看到我炒果条记得来捧场,我会给你多几条虾。

这个月来,感谢所有关心我的人,谢谢你们的简讯,谢谢你们的留言,谢谢你们的鼓励。我还好,我可以很好。

我用一个月来沉淀自己,这个学期,总算告一段落。两年,我在吉隆坡求学已经过了两年,两年来都活在极度睡眠不足的忙碌;还有我对这个理想越来越模糊的抱负,我也握紧了两年。感恩,所有贵人的扶持与帮助,感恩。

我回家了。

2011年12月6日

凌晨4.26分

 Lumia 800 你几时才会到马来西亚啊啊啊啊啊! > <


生命,又来到了另一个转捩点

谢谢上一个尽头,迎接下一个出口..



No comments: